نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 28 فروردين 1404 - 09:08

نوای جنوب: تیر ماه سال ۸۹، خبر رونمایی از اولین لیموزین تشریفاتی ایرانی در مجموعه کاخ سعدآباد، سر و صدای بسیاری به پا کرد. این خودرو جزو معدود لندکروزرهای سری ۱۰۰ در جهان محسوب می‌شود که تبدیل به لیموزین شده است.

نوای جنوب: تیر ماه سال ۸۹، خبر رونمایی از اولین لیموزین تشریفاتی ایرانی در مجموعه کاخ سعدآباد، سر و صدای بسیاری به پا کرد. این خودرو جزو معدود لندکروزرهای سری ۱۰۰ در جهان محسوب می‌شود که تبدیل به لیموزین شده است.این خودرو توسط تیم خودروسازان جنوب، در کشور امارات تبدیل به یک خودروی ۵/۸ متری تبدیل شده است.

تیم سازنده به عنوان یک مجموعه خصوصی و بنا به اظهار مدیریت آن، نماینده انحصاری شرکت The One Auto آمریکا شناخته می‌شد. این لیموزین که با نام امپراطور شناخته می‌شد، جز اینکه کشیده و طویل‌تر شده بود و رینگ‌های اسپرتی داشت، تغییر خاصی را در نمای بیرونی تجربه نکرده بود. سبک تغییرات انجام شده به روش کشیده شدن شاسی و اصطلاحاً Stretch Limou بود که چندین سال است در ایالات متحده و بعضاً اروپا به کار می‌رود.

6214275

فضاسازی کابین امپراطور مانند سایر پروژه‌های انجام گرفته در جهان، مبتنی بر پر زرق و برق بودن و شلوغ کاری بود. نورپردازی، چندین نمایشگر بزرگ و کوچک و چیدمان مبلمان و میزهای متعدد، از ویژگی‌های نمای داخلی امپراطور محسوب می‌شوند. ظرفیت تعداد سرنشین در این خودرو ۳۶ نفر اعلام شده بود!

6214273

پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۴ لیتری ۳۲ سوپاپه، وظیفه تولید قدرت در این خودرو را بر عهده داشت. این پیشرانه ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت امپراطور به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده و وزن خالص آن به ۳۲۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

6214274

قیمت تمام شده برای امپراطور در آن سال‌ها بنا به اظهار سازنده، حدود ۱۵۰ میلیون تومان برآورد شده بود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
خودرو , اخبار خودرو

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار