کد خبر: 45168 ، سرويس: عسلویه انرژی
تاريخ انتشار: 30 مهر 1403 - 18:38
صبح امروز:
گزارش مجمع‌عمومی عادی سالیانه منتهی به پایان خرداد ۱۴۰۳: حرکت پرشتاب شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در ریل سودآوری و افزایش تولید/ اعلام رکوردشکنی‌های متعدد غول پتروشیمی ایران

نوای جنوب:مجمع‌عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اعلام رکوردشکنی‌های متعدد بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران در تولید، فروش و سودآوری از جمله ثبت رکورد ۲۴.۷ میلیون تن تولید محصول و کسب سود تقریبی ۱۲۴ هزار میلیاردتومانی همراه شد.





نوای جنوب:مجمع‌عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اعلام رکوردشکنی‌های متعدد بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران در تولید، فروش و سودآوری از جمله ثبت رکورد ۲۴.۷ میلیون تن تولید محصول و کسب سود تقریبی ۱۲۴ هزار میلیاردتومانی همراه شد.شرکت برای سال مالی منتهی به پایان خرداد ۱۴۰۳ امروز (دوشنبه، ۳۰ مهرماه) با حضور بیش از ۸۱ درصد سهام‌داران و به ریاست رضا توکلی در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

بعد از استقرار هیئت‌رئیسه، دکتر علی عسکری به ارائه گزارش عملکرد هیئت‌مدیره پرداخت.
وی با بیان اینکه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس همراه و همگام با سیاست‌های دولت چهاردهم و در کنار رئیس‌جمهور دانشمند، توانمند و انقلابی و همچنین وزیر نفت کاردان و باتجربه برای رفع ناترازی‌ها و بهبود شرایط تولید خواهد بود، قرارگیری نام این شرکت در بین بیست شرکت برتر شیمیایی جهان را افتخاری متعلق به آحاد ملت و سهام‌داران دانست.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با بیان اینکه جایگاه این شرکت امسال در بین ۱۰۰ شرکت پتروشیمی برتر جهانی در رده‌بندی معتبر ICIS، از ۲۷ با ۹ پله ارتقا به رتبه هجدهم رسید، اظهار داشت: این مهم با تلاش شبانه‌روزی همه همکارانم محقق شده و در شرایطی که اکثر شرکت‌های پتروشیمی جهان به دلیل نوسانات قیمت محصولات و پایین آمدن قیمت نفت و فرآورده‌های پتروشیمی با کاهش سود مواجه بودند، مسیر افزایش سودآوری خلیج‌فارس متوقف نشد و این شرکت در رتبه‌بندی ICIS از نظر سودآوری رتبه پنجم جهان را کسب کرد.
وی با اشاره به اینکه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس مردمی‌ترین شرکت ایرانی است و میلیون‌ها نفر سهام‌دار آن هستند، افزود: امیدواریم با بهبود محیط کسب‌وکار برای همه بخش‌های کشور، سود بیشتری کسب شود.
نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در ادامه از افزایش بیش از ۱.۵ میلیون‌تنی تولید این گروه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ در حالی موفق به تولید ۲۴.۷ میلیون تن محصول شدیم که ۶.۶ درصد بیشتر از سال ماقبل آن است، همچنین تولید گروه در سال ۱۴۰۱ معادل ۲۳.۲ میلیون تن، در سال ۱۴۰۱ معادل ۲۲.۲ میلیون تن و در سال ۱۳۹۹ معادل ۲۰.۵ میلیون تن محصول بود و پیش‌بینی می‌شود تولید گروه با ۱۶ درصد رشد به ۲۸.۷ میلیون تن تا پایان سال ۱۴۰۳ برسد.
به گفته مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، افزایش تولید ۵۱۸ هزارتنی در پتروشیمی بندر امام، ۴۰۰ هزارتنی در پتروشیمی پارس، ۶۰۸ هزارتنی در پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس و ۲۷۳ هزارتنی در پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس از نقش مهمی در این افزایش تولید در گروه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس داشته است.
علی عسکری ادامه داد: فروش کل گروه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس ۱۶۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹، ۳۰۷ هزار میلیارد تومان در ۱۴۰۰ و ۴۱۸ هزار میلیارد تومان در ۱۴۰۱ بوده که با ۲۲ درصد رشد به ۵۰۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده و پیش‌بینی می‌شود امسال به ۷۰۹ هزار میلیارد تومان برسد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به تحقق سود خالص شرکت اصلی در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ معال ۳۹ هزار میلیارد تومان و ۵۶ هزار میلیارد تومان در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، گفت: سود ناخالص در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ به ۶۸ هزار میلیارد تومان رسید و این رقم با ۱۳.۲ درصد رشد به ۷۷ هزار میلیارد تومان در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ رسیده است.
سود خالص ۱۲۴ همتی فارس
علی عسکری ادامه داد: سود خالص تلفیقی از ۱۰۱ هزار میلیارد تومان در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ به ۱۲۴ هزار میلیارد تومان در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ رسیده است و هلدینگ خلیج‌فارس باوجود نوسانات بورسی ۱۰۷ درصد در سه سال گذشته برای سهام‌داران رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در سال ۱۴۰۰ از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها از ۲۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۴۸ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه داد، بیان کرد: همچنین این شرکت پارسال نیز از محل سود انباشته به ۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داد و امیدواریم سرمایه شرکت ۱۰۰ هزار میلیاردتومانی شود.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در زمینه پروژه‌های بهره‌برداری شده گفت: فاز نخست مگاپروژه هویزه خلیج‌فارس، مگاپروژه پتروشیمی الفین گچساران پس از ۱۹ سال، آمونیاک پتروشیمی هنگام، بازسازی واحد پارا

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/45168