نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 28 مهر 1403 - 12:10
بازار جهانی اوره تحت تاثیر دو تندر پی در پی

نوای جنوب:بازار جهانی اوره تحت تاثیر دو تندر پی در پی با فاصله کوتاه از هند قرار گرفته است، به گونه ای که با وجود حالت رکود و کم رونقی این بازار تا نیمه سپتامبر، به یکباره روندی افزایشی در پیش گرفت





نوای جنوب:بازار جهانی اوره تحت تاثیر دو تندر پی در پی با فاصله کوتاه از هند قرار گرفته است، به گونه ای که با وجود حالت رکود و کم رونقی این بازار تا نیمه سپتامبر، به یکباره روندی افزایشی در پیش گرفت، در منطقه خاورمیانه تنش ها و احتمال وقوع درگیری های نظامی فزاینده در اوایل اکتبر رشد قیمت ها را تسریع کرد و بدین ترتیب قیمت اوره جهشی بین ۳۰ تا ۴۰ دلار در مناطق مختلف دنیا را تجربه کرد.

به این ترتیب قیمت اوره تولیدکنندگان حوزه خلیج فارس از محدوده ۳۳۰ تا ۳۴۰ دلار به محدوده ۳۷۰ دلار رسید، همچنین قیمت اوره مصر ۴۰۰ دلار در هر تن قرار گرفت و قیمت اوره برزیل هم از ۳۳۰ تا ۳۴۰ دلار CFR به محدوده ۳۸۰ دلار در هر تن CFR رسید.
قیمت رسمی اوره ایران هم به پیروی از بازارهای جهانی از محدوده ۲۹۰ دلار در هر تن به ۳۲۰ دلار در هر تن جهش یافت. به این ترتیب آخرین قیمت اوره ساز های ایرانی که در مزایده ها هم اعلام شده در محدوده ۳۲۰ دلار گزارش شده است.
در حال حاضر پیش بینی ها و شرایط بازار مثبت و پر رونق گزارش شده است و خریداران سنتی مشغول بررسی موقعیت ها با چشم انداز تدوام روند رو به رشد بازار در ماه های آینده هستند، البته به گفته کارشناسان تنش های خاورمیانه هم بر بازار اوره تاثیر گذار بوده است و سبب رشد چشمگیر قیمت ها گردیده، که ممکن است در هفته ها یا ماه های آتی با کاهش تنش ها، بازار اوره هم مجدد شیب نزولی پیدا کند! با این حال باتوجه به قرار گرفتن در فصل پر رونق بازار اوره، بازار تاحد زیادی می تواند ثبات و پایداری خود را حفظ کند.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
اوره

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار