کد خبر: 45022 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 21 مهر 1403 - 22:09
نماینده مردم تهران:انتصابات دولت از یک طیف فکری خاصی است و با شعارهای داده شده تطبیق ندارد

نوای جنوب:یزدی‌خواه با تاکید بر اینکه استفاده از نیروهای توانمند از هرجناحی که باشد به نفع کشور است، افزود: وقتی دولت خودش را از نیروهای توانمند به این جهت که آن فرد از دولت فاصله داشته محروم کند، خودش ضرر می کند.

نوای جنوب:یزدی‌خواه با تاکید بر اینکه استفاده از نیروهای توانمند از هرجناحی که باشد به نفع کشور است، افزود: وقتی دولت خودش را از نیروهای توانمند به این جهت که آن فرد از دولت فاصله داشته محروم کند، خودش ضرر می کند.انتصابات دولت از یک طیف فکری خاصی است و با شعارهای داده شده تطبیق ندارد/ از دولت خواهش کردیم استانداران کارآمد ابقا شوند

  دکتر سیدعلی یز‌دی‌خواه نماینده مجلس شورای‌اسلامی موضوع انتصاب استانداران دولت را مورد بررسی قرار داد.

وی در مورد شعار وفاق دولت چهاردهم گفت: از جمله عوامل بسیار مهمی که در آرای نمایندگان به کابینه آقای پزشکیان تاثیر داشت بیانات و موضع گیری های آقای رئیس جمهور مبنی بر وفاق در کشور بود.نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه بیش از نود درصد انتصابات دولت از یک طیف خاص هستند، بیان کرد: به عنوان یک شهروند و به عنوان یک خادم مردم در مجلس عرض می کنم تا الان تقریبا بالای نود و چند درصد انتصابات از یک طیف فکری خاصی بوده و با شعارهای دولت محترم خیلی مناسبت ندارد.
وی ضمن تائید توانمندی استانداران فعلی افزود: ما از دولت خواهش کردیم که در بررسی استانداران، افرادی که کارشان خوب بوده در مسند باقی بمانند؛ چرا که این استانداران دو سال است با نظام مسائل استان خودشان آشنا هستند و با تیم تخصصی که دارند در حال دنبال کردن کارها هستند. دولت محترم باید بررسی کند اگر واقعا استانداری هست که عملکرد آن حد نصاب های لازم را ندارد و نیاز به تغییر دارد برابر اختیارات این تغییرات انجام بگیرد. اما استاندارانی هستند که سابقه خدمتشان ثابت کرده که در تراز نظام و دلسوز مردم و همگام با سیاست‌های دولت محترم هستند.

 یزدی‌خواه با بیان اینکه استانداران فعلی در جریان کامل برنامه توسعه هفتم قرار داشته و نقاط ضعف و قوت حوزه خودشان را می‌شناسند بیان کرد: ظاهرا بر اساس قرائن موجود دولت بنا ندارد از استاندارانی که در دولت مرحوم شهید رئیسی حضور داشتند استفاده بکند. البته ما نمی گوییم که این موضوع الزام دارد، دولت در این موارد اختیار دارد. چه خوب است اگر عزیز خدمتگزاری وجود دارد و عملکرد آن مثبت است نسبت به حفظ و تقویت این عزیزان تلاش کنیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: قطع به یقین نمی توانیم بگوییم که هر 31 استانداری که در کشور خدمت کردند همه شان فاقد کفایت لازم هستند. چه کسی می تواند چنین چیزی را ثابت کند که همه اینها کفایت لازم را ندارند؟ با توجه به شعارهایی که دولت محترم داده لازم است که به هر جهت در این ماجرا عنایت بیشتری داشته باشند.یزدی‌خواه با تاکید بر اینکه استفاده از نیروهای توانمند از هرجناحی که باشد به نفع کشور است، افزود: وقتی دولت خودش را از نیروهای توانمند به این جهت که آن فرد از دولت فاصله داشته محروم کند، خودش ضرر می کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر واکنش احتمالی مجلس به این انتصابات، با ضعیف خواندن عملکرد دولت اظهار داشت: مجلس منتظر است برآیندهای کلی را ببیند. دولت خیلی ضعیف عمل کرده است. از حوزه های اطلاع رسانی، خبری و معاونت هایی که مستقیما زیر نظر آقای رئیس جمهور است اخبار خوبی دریافت نمی‌کنیم.

یزدی خواه گفت: بنده به عنوان نماینده مجلس احساس میکنم که رئیس جمهور نیاز به بررسی مجدد در زمینه انتخاب تیم اطلاع رسانی دولت‌شان را داشته باشند و عزیزانی که در بخش های ستادی منصوب شده اند به هر جهت سرمایه اجتماعی آقای رئیس جمهور را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ما علاقه‌مند هستیم که سرمایه اجتماعی دولت روز به روز افزایش پیدا بکند. 
لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/45022