نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 مهر 1403 - 07:37

نوای جنوب:مدیرکل هواشناسی استان بوشهر می گوید: بررسی مدل های تحلیل هواشناسی نشان می دهد پاییز امسال بارش ها در استان بوشهر کمتر از آمار بلندمدت خواهد بود.

نوای جنوب:مدیرکل هواشناسی استان بوشهر می گوید: بررسی مدل های تحلیل هواشناسی نشان می دهد پاییز امسال بارش ها در استان بوشهر کمتر از آمار بلندمدت خواهد بود.پیام مساعدی با اشاره به اینکه سال آبی از مهر سالجاری تا شهریور سال آینده می باشد، اظهار داشت:در سال آبی- زراعی قبل (1402-1403) متوسط بارش‌ ها دراستان 254 میلیمتر بوده است.

مساعدی افزود: این میزان بارش، 1.3 درصد نسبت به دوره بلند مدت (30 سال اخیر) کاهش داشته، اما نسبت به مدت مشابه سال ماقبل 27 درصد کمتر بود.

وی یادآور شد: در سال آبی قبل، بیشترین بارش در شهرستان جم با 285 میلمتر و کمترین هم در شهرستان بوشهر با 150 میلمتر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان درباره پیش بینی برای سال جاری خصوصا در پاییز که کشت پاییزه آغاز می شود، بیان کرد: بررسی پیش بینی‌های فصلی و مدل های اقلیمی، نشان می دهد احتمالا در پاییز امسال بارش کمتری نسبت به بلند مدت خواهیم داشت.

وی توضیح داد: به طور معمول بارش‌ها تا نیمه آذر ماه کمتر از حد طبیعی و نرمال خواهد بود، هرچند این به معنای نبود بارش نیست، چون رژیم های بارشی در استان بوشهر عمدتا ناهمگون و سیلابی است. از این رو انتظار می رود در زمستان شرایط بارش ها طبیعی باشد. از این رو، انتظار می رود در زمستان شرایط بارش ها طبیعی باشد.

مساعدی درخصوص وضعیت دما در پاییز امسال هم خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که دمای هوا بین نیم یا دو درجه گرم‌تر از حد طبیعی باشد.

مدیرکل هواشناسی بوشهر یادآور شد: پیش بینی فصلی بارش و دمای هوا بین 50 تا 65 درصد قطعیت دارد و هرچه به فصل بارندگی نزدیک تر شویم، اعلام نظرها دقیق تر می شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
بارش

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار