کد خبر: 44663 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 27 شهريور 1403 - 08:56
جزئیات سامانه بارشی جدید به کشور از پایان هفته

نوای جنوب:: مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه از سمت شمال غرب کشور شاهد ورود سامانه بارشی جدید به کشور خواهیم بود.

نوای جنوب:: مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه از سمت شمال غرب کشور شاهد ورود سامانه بارشی جدید به کشور خواهیم بود.صادق ضیائیان، با بیان اینکه امشب در برخی از مناطق شرق و شمال شرق کشور شاهد بارش به صورت پراکنده هستیم؛ گفت: امشب در نواحی شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، تهران و سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی و گاهی رگبار باران، وزش باد و رعدوبرق ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امشب شاهد افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب شرق سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه فردا سه‌شنبه با گذر امواج تراز میانی از شمال غرب کشور در ساعات بعدازظهر ابرناکی گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق در این مناطق رخ می‌دهد؛ گفت: در این شرایط به‌تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز نیز افزایش ابر و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان توضیح داد: چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ابرناکی، رگبار باران، وزش باد و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود و پنجشنبه در شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل و غرب گیلان این وضعیت تکرار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

او اظهار کرد: جمعه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات زاگرس در غرب کشور و همچنین در ارتفاعات البرز غربی و غرب گیلان ابرناکی، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/44663