کد خبر: 44416 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 06 شهريور 1403 - 10:46
در گفتگو با رسانه ها:
معاون اجرایی رئیس جمهور: خبری که استانداران تا آخر شهریورماه منصوب می‌شوند تکذیب می‌شود. نمی‌دانم این خبر از کجا ساخته و پرداخته می‌شود

نوای جنوب:معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره اعضای دولت چهاردهم عنوان کرد: طیف‌های مختلفی در کابینه حضور دارند؛ حتی فردی که در دور اول به دکتر پزشکیان رأی نداده، در کابینه حضور دارد.





نوای جنوب:معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره اعضای دولت چهاردهم عنوان کرد: طیف‌های مختلفی در کابینه حضور دارند؛ حتی فردی که در دور اول به دکتر پزشکیان رأی نداده، در کابینه حضور دارد. ما کابینه را بر مبنای این انتخاب کردیم که از همه جریان‌ها و نحله‌های فکری که در کشور وجود دارد بتوانیم بر اساس قوانین و شرایط موجود کشور انتخاب کنیم. این طیف مختلف در کابینه ما مظهر وفاق بود. بالاتر از آن؛ در مجلس بر اساس وفاق و هماهنگی و تعامل سازنده، کابینه رأی آورد، در حالی که و خوشبختانه مجلس هم پاسخ مثبتی داد. چراکه خیلی در دوره‌های گذشته، کابینه را در دور اول کافی نمی‌دیدیم، ولی این دور کامل شد.

محمد جعفر قائم‌پناه اضافه کرد: علیرغم اینکه طیف‌های مختلفی وجود داشت ولی در کل برآیندش، برآیند توافق‌سازی بود؛ یعنی ما بر این باوریم یک‌گروه و یک‌دسته نمی‌تواند مملکت را اداره کند؛ بنابراین بر همین مبنا کابینه را شکل دادیم و از زنان و از گروه‌های مختلف استفاده کردیم. حتی دکتر پزشکیان از رقبای خود درخواست کرد اگر پیشنهادی دارند، پیشنهاد دهند؛ لذا دست برادری، همراهی، توافق و توافق‌سازی برای همه دراز شد و به این کابینه رسیدیم.

وی گفت: در انتخاب مدیران میانی و در سطح استانداران هم تلاش باید کنیم بر اساس شاخص‌های همان طور دکتر پزشکیان بار‌ها گفتند؛ شاخص تعیین کنیم که چه کسی توانایی دارد، کارآمد است، شایستگی دارد، دانش دارد، تجربه دارد؛ بر سر کار بیاوریم. فارغ از جنسیت، قومیت، سن و موقعیت فکری‌اش، بنابراین باید مردم منتظر این باشند، کسی فکر نکند که باید حتماً از جناح در دولت دکتر پزشکیان فقط یک جناح حضور داشته باشد. توقع این باشد، کسانی که می‌خواهند برای ایران کاری کند، در چارچوب برنامه، سیاست‌های کلی، برنامه هفتم و با نگاه و موافقت با رویکرد آقای پزشکیان، در کابینه جای خواهد داشت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: وزرا در انتخاب مدیران خود که با هماهنگی و رویکردی که دکتر پزشکیان گفتند حتماً از افراد جوان‌تر و زنان استفاده شود و بنده به‌عنوان معاون اجرایی پیگیر این دستور ریاست محترم جمهور هستم.

قائم‌پناه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در تغییرات و در انتخاب مدیران، ضرب‌الاجل زمانی قائل هستید؟، خاطر نشان کرد: نخیر، اتفاقاً خبری هم از من نقل کردند که استانداران تا آخر شهریورماه منصوب می‌شوند که تکذیب می‌شود. نمی‌دانم این خبر از کجا ساخته و پرداخته می‌شود؛ بیشتر گمانه‌زنی است. آقای مؤمنی باید معاونانش را انتخاب کند، با هماهنگی هیأت دولت حتماً استانداران شایسته، کارآمد و توانمند را ان‌شاءالله به هیأت دولت با صبوری و با دقت ان‌شاءالله انتخاب می‌کنند که بتوانیم به برنامه‌های آقای پزشکیان جامه عمل بپوشانیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره سرانجام انتخاب شورای‌اطلاع‌رسانی و سخنگوی دولت بیان کرد: فکر می‌کنم ان‌شاالله در اولین جلسه هیئت دولت که روز چهارشنبه است سخنگوی توانمندی را هیئت دولت به تصویب برساند و معرفی خواهد شد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/44416