نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 05 مرداد 1403 - 14:16

در متن پیام آمده است: اهمیت و جایگاه ممتاز و منحصر به فرد نماز جمعه، با مراجعه به قرآن کریم و سخنان ائمه معصومین(ع) و نیز سنّت و سیره اين بزرگواران به روشنى معلوم است. نماز عبادي سياسي جمعه، نه تنها یک عبادت، بلکه مظهر وحدت مسلمین و شکوه و عظمت اسلام است. پس از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، وظیفه برپایی نمازجمعه تهران را بر عهده آیت‌الله طالقانی گذاشتند







نوای جنوب:

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ:

در متن پیام آمده است: اهمیت و جایگاه ممتاز و منحصر به فرد نماز جمعه، با مراجعه به قرآن کریم و سخنان ائمه معصومین(ع) و نیز سنّت و سیره اين بزرگواران به روشنى معلوم است. نماز عبادي سياسي جمعه، نه تنها یک عبادت، بلکه مظهر وحدت مسلمین و شکوه و عظمت اسلام است. پس از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، وظیفه برپایی نمازجمعه تهران را بر عهده آیت‌الله طالقانی گذاشتند و ایشان اولین نمازجمعه تهران را بعد از پیروزی انقلاب در روز جمعه، پنجم مرداد 1358 در دانشگاه تهران اقامه كردند. احياي فريضه نماز جمعه از بركات انقلاب اسلامي است كه هر جمعه باشکوهتر از گذشته و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم  به ويژه جوانان و نوجوانان در سراسر ميهن عزيز اسلامي برگزار مي شود.

جلیل حسن زاده در ادامه عنوان کرد: به تعبير مقام معظم رهبري(مدظله العالي)، نماز جمعه، مظهر عزم ملي مردم است که مي تواند راههاي برون رفت از مشکلات مسلمين يک جامعه را     ساما ندهی میکند. 

ایشان در ادامه با تبریک این روز محضر امام جمعه شهر خارگ حجة الاسلام کارگر، از تلاش های ایشان وپرسنل محترم دفتر امام جمعه جزیره و مسؤلان ستاد اقامه نماز قدردانی نمودند.

سرپرست شهرداری در پایان اظهار داشت: اينجانب ضمن گراميداشت 5 مردادماه، سالروز احياي فريضه سياسي عبادي نماز جمعه در ميهن عزيز اسلامي، موفقيت همگان را در پيمودن راه شهدا، با بهره گيري از آرمان هاي بلند بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني(ره) و در پرتو منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(مدظله العالي) از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شهرداری خارگ

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار