کد خبر: 35673 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 دي 1401 - 11:52
کار گروه فرهنگی اجتماعی، سلامت زنان و خانواده در بخشداری سعداباد+تصاویر

نوای جنوب:در هفته آینده جلسه ای با بهزیستی شهرستان، شبکه بهداشت و درمان جهت انجام مشاوره های رایگان خانواده های هدف در جهت شناسایی آسیب های روانی انجام میشود.

نوای حنوب:کار گروه فرهنگی اجتماعی، سلامت زنان و خانواده به ریاست بخشدار سعدآباد تشکیل جلسه داد؛

🟦 بخشدار سعدآباد در جمع کارگروه فرهنگی اجتماعی،  سلامت زنان و خانواده بخش سعدآباد؛

♦️شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نسبت به پیگیری اجرای مصوبات کمیته برنامه ریزی در سال‌جاری جهت ارتقاء، تجهیز و ساخت مراکز جامع سلامت شهری سعدآباد، وحدتیه و نظرآقا در دستور کار خود قرار داده شود‌. 

♦️ گستردگی بخش سعدآباد و جمعیت بالای آن مستلزم نگاه جامع تر در زمینه مراکز جامع سلامت شهری در سعدآباد، وحدتیه و مرکز نظرآقا توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان میباشد‌.

♦️ در هفته آینده جلسه ای با بهزیستی شهرستان، شبکه بهداشت و درمان جهت انجام مشاوره های رایگان خانواده های هدف در جهت شناسایی آسیب های روانی انجام میشود.

♦️ آموزش و پرورش منطقه سعدآباد با همکاری بهز یستی و مرکز جامع سه گانه در بخش در ارائه مشاوره به دانش آموزان در محرز خطر اقدام کنند.

♦️ نحوه بر خورد با احشام ولگرد، سگ های بلا صاحب و دفع فاضلاب خانگی در سطح معابر عمومی در کمترین زمان پس از جلسه با شهرداران، دهیاران و مراکز جامع سلامت تصمیم گیری و عمل خواهد شد‌.

♦️مشکلات افسردگی که بعضآ به خطرات ناخواسته ختم میشود می بایست توسط متولیان امر و آموزش و پرورش بصورت جدی پیگیری شود.

♦️اعزام مشاوران به خانه های بهداشت در روستاها بخش توسط مراکز جامع سلامت دو بار در یکماه الزامی می‌باشد.

♦️شهرداران و دهیاران در کمک به خانواده های کمتر برخوردار نسبت به حفر چاه های دفع فاضلاب اهتمام و مشارکت داشته باشند.

♦️شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در خصوص استقرار دستگاه OPG در مرکز جامع سلامت شهری سعدآباد در جهت خدمات دندانپزشکی اقدام فری نمایند.

♦️ شهرداران و دهیاران بخش سعدآباد در زمینه احداث کانالهای دفع آبهای سطحی علاوه بر کارهای در دست انجام مطالعات فنی را به موازات جهت استمرار این مهم در دستور کار خود قرار داده شود.

♦️ متخلفان به رها نمودن احشام اهلی در سطح معابر عمومی در مراحل اول و دوم جریمه و در صورت تکرار احشام آنها به مکان های از قبل تعیین شده هدایت خواهد شد.

🟢 به گزارش روابط عمومی بخشداری سعدآباد این  کارگروه که با محوریت حوزه سلامت و امنیت غذایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در تاریخ بیست و پنجم دیماه ۱۴۰۱ در محل سالن اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد با هدف بررسی مشکلات و راهکاری متناسب در حوزه پیشگیری، درمان، تقویت زیر ساخت های مراکز جامع سلامت، آسیب شناسیهای روحی روانی، شناسایی بیماران خاص، پیشگیری و مشاوره تشکیل گردیده بود، 

 پس از بیان مشکلات و در خواست‌های از سوی دهیاران، رییس شورای اسلامی بخش، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا،   دکتر ماریا خویش دوست رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ضمن برشمردن خدمات در حوزه های بهداشتی، درمانی، پیشگیری و روانکاوی همراه با مشاوره آمادگی مجموعه بهداشت و درمان را در راستای ارتقای سلامت بهداشتی افراد بیان و اعلام آمادگی خود را در خصوص خدمات دهی مطلوبتر به مردم و حل مشکلات بیان شده ابراز نمودند.

♦️رییس داد گاه عمومی بخش سعدآباد از  خانم خویش دوست خواست همکاری های لازم جهت تجهیز داروخانه مراکز جامع سلامت سه گانه بخش به داروهای لازم و متناسب با مراکز جامع و عرضه آن در طول تمام شبانه روز و ارائه خدمت در این خصوص بعنوان حقوق عامه اقدام نمایند.
















لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/35673