نوای جنوب:در حالی که کمتر از دو ماه دیگر به انتخابات مجلس یازدهم باقی است کاندیداهای مختلف با فعالیت های تبلیغاتی ورایزنی های پیدا و پنهان سعی در جذب آراء عمومی دارند
نوای جنوب:در حالی که کمتر از دو ماه دیگر به انتخابات مجلس یازدهم باقی است کاندیداهای مختلف با فعالیت های تبلیغاتی ورایزنی های پیدا و پنهان سعی در جذب آراء عمومی دارند
«نامزدهای انتخاباتی چگونه باید خود را بهمردم بشناسانند؟» این اولین سوالی است که به ذهن آقا یا خانم کاندیدا میرسد،تمامی روشهای تبلیغات انتخاباتی و بهطور ویژه انتخابات مجلس، به دو بخش عمده سنتی و مدرن تقسیم میشوند،استفاده از روشهایی همچون شرکت در مراسمهای مختلف خصوصا مراسم ختم از حربه های رایج است .،
مراجعه خانه به خانه و گفتگو یا افرادی از طوایف مختلف از روشهای سنتی تبلیغات است که بنظر می رسد دیگر اثر بخشی جهت جذب آراء نداشته باشد خصوصا اینکه عملکرد ضعیف اقتصادی دولت فعلی و همچنین مجلس دهم باعث گردیده مردم به روال مجالس سابق به چنین حرکتهای تبلیغاتی و همچنین جناحهای سیاسی خصوصا وابستگان به دولت فعلی تمایل چندانی نشان ندهند ،
اصولا کاندیداها اقدام به برگزاری جلسات انتخاباتی و سخنرانی با حضور مردم در محافل در بسته می کنند و در همین جلسات وعدههای فراوان و متعددی به افراد حوزه انتخابیهشان میدهند، وعدههایی که شاید هیچگاه محقق نشود و تنها در حد آرزو برای مردم آن حوزه انتخابیه باقی بماند.
شام و ناهارهای انتخاباتی، شرکت در مراسم ختم و عروسی، عیادت از بیماران، کمکهای مادی به مساجد، مؤسسات خیریه و حتی افراد رأیدهنده و دهها مورد دیگر، از جمله مواردی است که نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای جلب توجه رأیدهندگان و پیروزی در انتخابات انجام میدهند.
نکته جالب توجه در این قضیه این است که برخی از طرفداران و حامیان این کاندیدا هاکه دارای جایگاه هایی هستند نیز در قالب همایشها و گردهم آییها اقدام به تبلیغ برای نامزد مورد نظر خود کرده و اذهان عمومی را برای ورود نامزدی خاص به انتخابات هموار میکنند.
یکی دیگر از موضوعات که با نزدیک شدن به انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی به وضوح قابل رویت است حضور هر چه بیشتر نمایندگان سابق در حوزههای انتخابیهشان است. در این بین ذکر مسئلهای مهم حائز اهمیت است که متاسفانه گاهی شاهد استفاده از برخی روشهای غیر اخلاقی مانند دادن وعدههای غیرقابل اجرا برای حل مشکلات و حتی تخریب رقبا از سوی برخی از کاندیدا هستیم.
البته با نگاهی به دورههای گذشته انتخابات به این نتیجه میرسیم که استفاده از چنین روشهایی دیگر مثل گذشته چاره ساز نیست و دیدهایم که یک کاندید با وجود چنین ولخرجیهای و هزینه های تبلیغاتی به مقصود خود و کسب آراء نرسیده است علت آن هم روشن است در واقع چنانچه فردی شناخته شده و دارای وجهه اجتماعی خاص و شناخته شده و کاریزما نداشته باشد نتیجه نخواهد گرفت.